Nieuwe locatie voor Katsudo Kenpo

Hallo allemaal,

In deze Katsudo Nieuwsbrief wat ons betreft het grootste nieuws van 2012.

Na ruim vijf jaar met veel genoegen in de gymzalen van de gemeente Nieuwegein lesgegeven te hebben, werd ons kort geleden een ruimte aangeboden waar we al onze lessen in kunnen geven. Gym-Nieuwegein is een sportschool die zich specialiseert in de disciplines Kickboksen, Thaiboksen, Cardio en Krachttraining. Wij huren daar een ruimte voor onze Kenpolessen. Het adres van de Katsudo Kenpo Studio is Nijverheidsweg 9F in Nieuwegein.

De nieuwe schoolruimte geeft ons en onze leerlingen vele voordelen:

  • Er zullen matten worden gelegd, zodat we niet alleen veel beter onze grondoefeningen kunnen doen, maar ook de voeten, enkels en knieën ontzien worden. Bovendien kunnen nu eindelijk alle technieken waarbij iemand eigenlijk moet vallen, ook goed worden getraind.
  • Er worden spiegels aan de wand gemonteerd, zodat het voor iedereen veel makkelijk wordt om de eigen houding en techniek te corrigeren, en voor ons veel makkelijker wordt om les te geven en iedereen in de gaten te houden.
  • Wij hoeven dan niet meer elke keer alle spullen naar en van de zaal te vervoeren. Alles kan daar gewoon blijven, zodat we bij aankomst direct kunnen beginnen met de les.
  • Behalve ruime kleedkamers, die we delen met Gym-Nieuwegein, is er ook een bar waar de wachtende ouders van onze jeugdige leerlingen een kopje koffie of iets anders kunnen drinken.
  • We hebben nu een echte dojo met alle mogelijkheden die dat met zich meebrengt. Het betekent wel dat er geen toeschouwers meer in de zaal passen, iedereen die in de zaal is, traint mee. Ouders die op hun kinderen willen wachten, kunnen dat onder het genot van een kopje koffie aan de bar boven doen. Uiteraard zorgen we voor toeschouwers mogelijkheden als er examens zijn.
  • De lestijden kunnen worden uitgebreid, zodat we na de zomer ook op woensdag een extra uur voor gevorderden hebben. Op de website is het nieuwe rooster (vanaf augustus) te zien in de kalender.

De zomervakantie zullen we gebruiken om alles in gereedheid te brengen, zodat we vanaf 18 augustus met volle kracht kunnen beginnen. De zomertrainingen in augustus blijven dus zoals gepland gewoon in sportcentrum Merwestein.

Op een nader te bepalen datum begin september zal de officiële opening van Gym-Nieuwegein/Katsudo Kenpo Studio plaatsvinden met demonstraties en een hapje en een drankje. Meer informatie daarover zullen we zo spoedig mogelijk langs deze weg bekendmaken.

Met sportieve groeten,

Agaath & Marcel

Katsudo Kenpo op de Black Eagle Open 2012

Op zaterdag 2 juni 2012 vond voor de 10e keer het Black Eagle Open toernooi plaats. Op dit toernooi kon niet alleen het zogenaamde punt-stop-systeem worden gespart, maar ook in Light Continuous, wat betekent dat er gewoon doorgevochten wordt als er een punt wordt gescoord. De scheidsrechter stopt de wedstrijd alleen maar als er iemand buiten de ring raakt, of om waarschuwingen te geven.

Marcel de Jong deed samen met een trainingspartner uit de kickboksgroep van DeMix als Team Katsudo aan dit evenement mee.

Michael Aarts wist zijn eerste partij uitstekend te winnen en zijn tweede partij na de officiele tijd onbeslist te eindigen. In de verlenging kwam hij helaas net iets te kort om de partij alsnog te winnen. Voor een eerste echte toernooiervaring was het winnen van de eerste partij echter al een hele overwinning en een uitstekende prestatie.

Ook Marcel won zijn eerste partij, net als de tweede. In de halve finale was de tegenstander in de klasse boven 80kg helaas te zwaar, te groot en net iets te goed, zodat die verloren werd. In de runners-up finale kwam hij een Taekwondoka tegen die minstens 2 meter lang was, wat met 1,72m best een uitdaging genoemd mag worden. Na de officiële tijd was de strijd onbeslist, zodat ook hier een verlenging aan te pas kwam. Tijdens die verlenging bleek Marcel net iets meer adem over te hebben dan de tegenstander, zodat de wedstrijd met winst kon worden afgesloten. Derde plaats dus!!

Het hele toernooi verliep in een bijzonder prettige sfeer, mede door het uitstekende optreden van scheidsrechter (en organisator) Urwin Vyent. Daarom zullen we volgend jaar zeker proberen met een groter team naar Roterdam af te reizen.

Hieronder een heel kort clipje met een paar highlights. Veel plezier ermee!!

Uitslagen en Foto’s IKC2012

Uitslagen

Inmiddels zijn de volledige uitslagen van het wereldkampioenschap (IKC2012) bekend, en daaruit blijkt dat wij, behalve de 10 medailles die we verdiend hebben, nog een flink aantal eervolle vermeldingen te doen hebben. Er zijn namelijk een aantal mensen maar net buiten de prijzen gevallen, wat natuurlijk veel hoop geeft voor een volgende keer:

  • Daan Zimmerman van Woesik: 4e in vormen
  • Daan Tienhooven en Nigel Markx: gedeeld 4e in vormen
  • Martin Siemonsma: 4e in wapens
  • Colin de Graaf en Daan Zimmerman van Woesik: gedeeld 4e in zelfverdediging
  • Esmee Brave: 4e in zelfverdediging
  • Damian van Galen: 4e in zelfverdediging
  • Wesley de Koning: 4e in zelfverdediging
  • Andrew Mitchell en Jerry Zimmerman van Woesik: gedeeld 4e in zelfverdediging

Foto’s

Tijdens de seminars en het toernooi van de IKC2012 een paar weken gelden, heeft Vicky heel veel foto’s gemaakt, die via onderstaande links te zien en downloaden zijn:

Als er nog meer mensen zijn die foto’s van het evenement hebben die ergens online te bezichtigen zijn, laat even weten dan plaats er hier een link naartoe.

Katsudo Nieuwsbrief

Hallo allemaal,
Het is weer eens tijd voor een nieuwsbrief, want er is weer het een en  ander te vermelden!!
Lesgelden
Bijna iedereen heeft in de maandelijkse overschrijvingen de verhoging van  afgelopen januari verwerkt, maar nog niet iedereen. Sinds januari betaalt  iedereen €2 per maand meer, en dan is daarmee het bondsgeld bij elkaar gespaard  voor het volgende jaar, dus komt er in december geen verzoek om nog eens € 24  voor de bond te betalen. Check je maandelijkse overschrijving en pas ‘m zo nodig  nog even aan.
Bovendien het verzoek aan iedereen om zoveel mogelijk via de bank te doen,  dat scheelt ons enorm in de administratie.
Voor de volledigheid nog even de tarieven zoals die sinds 1 januari jl.  gelden.
Prijzen:     2012                             1 x p.w.    2 x p.w.
Volwassene, normaal tarief       €27,00        €37,00
Volwassene, met  korting           €19,75        €28,25
Jeugd, normaal  tarief                 €19,50        €27,00
Jeugd, met  korting                     €15,25        €20,75
(De kortingsprijzen gelden voor U-pas houders en meerdere leerlingen uit  het zelfde gezin)
Jeugdtoernooi en eindejaarsfeestje
Het jeugdtoernooi van vorig jaar is ons zo goed bevallen dat we het dit  jaar weer doen. Omdat echter het WK nog maar net achter de rug is, en  techniekenseries erg veel trainingstijd kosten, hebben we besloten om dit jaar  alleen vormen te doen. Die trainen we immers toch wel, dus dat is voor iedereen  goed te doen. Ook het zelfde als vorig jaar is dat deelname voor onze jeugdige  deelnemers verplicht is (tenzij je natuurlijk al op vakantie bent ofzo).
In ieder geval zullen er verschillende leeftijdsklassen en verschillende  niveaus zijn, dus iedereen kan meedoen en zou zo maar eens een prijswinnaar  kunnen zijn.
Verder is er die dag een mooie gelegenheid om elkaar onder het genot van  een hapje en een drankje een prettige vakantie te wensen, en dat geldt uiteraard  niet alleen voor de jeugdleden en hun ouders, maar ook de volwassen leden zijn  welkom!!
Datum: zondag 24 juni
Tijd: 13.00 tot 17.00 uur (programma volgt nog)
Locatie: nog niet bekend
Deelname toernooi: € 7,00
Zomerrooster
De laatste training in de zalen waar we normaalgesproken training is dit  jaar op 4 juli, daarna sluiten de zalen voor de zomervakantie. Direct daarna  haan wij zelf ook op vakantie, dus is er drie weken geen les. Om niet de hele  zomervakantie zonder training te hoeven doen, hebben wij net als vorig jaar bij  Merwestein (Merweplein 1 in Nieuwegein) een zaal gehuurd. Het is op dit moment  nog niet 100% zeker of dat doorgaat, maar schrijf alvast in je agenda dat er op  woensdagen 1, 8 en 15 augustus training is in Merwestein. Van 18.30 tot 19.30 de  jeugd en van 19.30 tot 20.30 de volwassenen.
Zo, jullie zijn allemaal weer op de hoogte. Groeten en tot maandag!!
Marcel

Katsudo Kenpo op het WK

Team Katsudo, er missen er maar vier.

De afgelopen dagen hebben wij met Katsudo Kenpo meegedaan met het wereldkampioenschap Kenpo Karate dat werd  gehouden in Sportcentrum Galgenwaard in Utrecht.

Het evenement begon met een aantal seminars van international topinstructeurs. Hieronder op de foto een gedeelte van onze deelnemers met John Sepulveda, een 9e dan zwarte band uit Idaho USA.

Tijdens de seminardagen kregen wij uit handen van de artiest zelf (Ed Parker Jr) een portret van onszelf overhandigd dat een geschenk was van onze leerlingen en vrienden ter ere van het vijfjarig bestaan van Katsudo Kenpo afgelopen september. Iedereen heel erg bedankt voor dit prachtige cadeau. We zullen het een mooi plekje geven.

Op vrijdagavond was het tijd voor de traditionele “Friday Night Line”. Dat wil zeggen dat er een zogenaamde techniekenlijn wordt gedaan door iedereen die er aan mee wil doen (hoewel het meestal zwarte banders betreft). Onder aanmoedigingen van de toeschouwers wordt er zoveel mogelijk een show van gemaakt.

Tenslotte was er zaterdag en zondag tijd voor het toernooi, waar Katsudo kenpo met 38 deelnemers vertegenwoordigd was. Wij zagen uitstekende prestaties van iedereen die mee heeft gedaan. Sommigen wonnen hun divisie, bij anderen ging er iets mis waardoor ze net buiten de prijzen vielen en anderen kwamen gewoon tegenstanders tegen die beter waren. Het hoort er allemaal bij.

In ieder geval zijn wij bijzonder trots op iedereen die heeft meegedaan. Sommigen wisten ons zelfs te verassen met betere prestaties dan we ooit van ze gezien hadden.

Degenen die tot de medailles wisten door te dringen zijn:

  • Esmee Aliar: 1e plaats in zelfverdediging, met als aanvaller Danielle Aliar
  • Michael Ray Rozengarden: 3e plaats in vormen
  • Michael Ray Rozengarden: 1e plaats in zelfverdediging, met als aanvallers Ramona Bosman en Jaap van de Ridder
  • Sanjaya Uding: 3e plaats in zelfverdediging, met als aanvallers Patrick Driehuis en Rick de Jong
  • Daan Tienhooven: 1e plaats in zelfverdediging, met als aanvallers Rick en Frans Tienhooven
  • Nigel Markx: 2e plaats in zelfverdediging, met als aanvallers Nigel Markx en Daan Zimmerman van Woesik
  • Rolf Brave: 3e plaats in zelfverdediging, met als aanvaller Esmee Brave
  • Agaath Wartena: 3e plaats in zelfverdediging, met als aanvallers Jaap van de Ridder en Marcel de Jong
  • Sam Torres: 2e plaats in sparring
  • Bobby Geuze: 3e plaats in sparring

Iedereen daarom nog van harte gefeliciteerd met dit prachtige resultaat waar we trots op mogen zijn.

Katsudo Kenpo op het ONK Hapkido

Vandaag vond het Open NK Hapkido voor de 10e keer plaats. Wederom was de locatie Sporthal Interwey in Culemborg. Met een team van 5 deelnemers en 2 dedicated dummies reisden we af naar Culemborg.

Uitstekende prestaties werden weer neergezet die tot luid applaus van het publiek leidden en tot vele complimenten van juryleden en organisatie.

Zie hieronder de uitslagen van onze deelnemers.

Valbreken masters A klasse:
Marcel de Jong: 2e plaats

Showklasse B:
Bobby Geuze, met aanvallers Rick en Frans Tienhooven: 3e plaats
Daan Tienhooven, met aanvallers Rick en Frans Tienhooven: 1e plaats

Showklasse A:
Rick de Jong, met aanvaller Jaap van de Ridder en Marcel de Jong: 1e plaats

Showklasse masters:
Jaap van de Ridder, met aanvallers Rick de Jong en Marcel de Jong: 1e plaats
Marcel de Jong, met aanvallers Rick de Jong en Jaap van de Ridder: 2e plaats

Open klasse A:
Rick de Jong, met aanvaller Marcel de Jong: 1e plaats

Open klasse Masters:
Marcel de Jong, met aanvaller Jaap van de Ridder: 1e plaats
Jaap van de Ridder, met aanvaller Marcel de Jong: 3e plaats

Zwarte band voor Rick de Jong

Op zaterdag 14 april 2012 werd voor het eerst in het ruim vijfjarig bestaan van Katsudo Kenpo een zwarte band uitgereikt.

Alle 154 zelfverdedigingstechnieken werden tenminste twee keer uitgevoerd. Daar tussendoor demonstreerde Rick, onder het toeziend oog van 9 zwarte band instructeurs en zo’n 30 toeschouwers, ook nog 20 vormen en sets. Daardoor duurde het examen maar liefst 3 vermoeiende uren.

Het examen werd afgesloten met de traditionele bandceremonie, en daarna een gezellig etentje met een deel van de aanwezigen.